سايت تخصصي شهدا
السلام عليك يافاطمه الزهرا
شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, :: 21:58 ::  نويسنده : مجتبي جباربيگي

روشن کردن کامپیوتر با صفحه کلید

روشن کردن کامپیوتر با صفحه کلید
ابتدا کامپیوتر را Restart کرده و چندین بار کلید Delete را فشار داده تا به محیط Setup بروید.
سپس گزینه Integrated Peripherals را انتخاب کنید و در صفحه باز شده گزینه Keyboard Power on را انتخاب کنید که شامل گزینه های زیر می باشد که به ترتیب آنها را توضیح می دهیم:
1- گزینه Password: با انتخاب این گزینه می توان پسوردی را وارد نمود و از طریق پسورد کامپیوتر را روشن کرد اگر این گزینه را انتخاب کنیم باید بعد از آن گزینه KB Power On Password را انتخاب (ترفندستان) و پسورد مورد نظر را وارد کرد و سپس آن را تایید نمود.
2- گزینه Any Key: با انتخاب این گزینه با هر کلید صفحه کلید می توان کامپیوتر را روشن نمود.
3- گزینه Disabled: با انتخاب این میتوان گزینه روشن شدن کامپیوتر را توسط صفحه کلید غیر فعال نمود.
4. گزینه Keyboard 98: این گزینه مخصوص صفحه کلید های قدیمی است.

پس از انتخاب یکی از گزینه های بالا کلید F10 را فشار داده وتغیرات اعمال شده را با زدن کلید Y وسپس کلید Enter تایید می کنیم .
لازم به ذکر است که با برداشتن جامپر Power روی کیس می توان فقط توسط صفحه کلید کامپیوتر را روشن نمود.
دقت کنید اگر Integrated Peripherals را نیافتید احتمالأ گزینه ای مشابه آن وجود دارد




شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, :: 21:56 ::  نويسنده : مجتبي جباربيگي

آشنایی و ترفندهای ویندوز 8

آشنایی و ترفندهای ویندوز 8 www.taknaz.ir

تکناز : در سیستم‌ عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.

 

1. خاموش کردن دستگاه

خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان‌گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.

 

2. تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد

در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 

3. عبور سریع از Lock Screen

در نمایه Metro «ویندوز 8» صفحه‌ای به نام Lock Screen تعبیه شده است (ترفندستان) که پیش از ورود به ویندوز نمایش داده می‌شود. در صورتی که از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنید با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه می‌توانید از این صفحه عبور کنید. همچنین با استفاده از دوبار کلیک ماوس و یا فشردن کلید Enter کیبورد نیز می‌توانید صفحه Lock Screen را رد کنید.

 

4. جستجوی سریع

در صورتی که قصد جستجوی محتویات کامپیوتر را دارید و در صفحه آغازین نمایه Metro حضور دارید کافی است شروع به تایپ عبارت مورد نظر خود کنید. خواهید دید که صفحه جستجو ظاهر می‌گردد.

 

5. مشاهده برنامه‌های مورد علاقه به هنگام جستجو

در قسمت جستجو، لیستی از همه برنامه‌های نصب شده به چشم می‌خورد. برای ویرایش این لیست می‌توانید به Control Panel رفته، بر روی منوی Search در سمت‌راست صفحه کلیک کرده و برنامه‌های مورد علاقه خود را به آن منتقل کنید.

 

6. باز نمودن Task Manager

در «ویندوز 8» نیز به مانند ویندوزهای قبلی با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc می‌توانید به Task Manager ویندوز دسترسی داشته باشید.

 

7. راه‌اندازی مجدد Windows Explorer

در «ویندوز 8» به مانند ویندوزهای قبلی امکان بستن کامل سرویس Windows Explorer یا explorer.exe وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید پس از مراجعه به Task Manager و انتخاب Windows Explorer بر روی دکمه Restart موجود در Task Manager کلیک کنید تا این سرویس از نو راه‌اندازی شود.

 

 

 

8. باز نمودن سریع منوی File History

شما می‌توانید برای مشاهده تاریخچه هر فایل از قابلیت File History در «ویندوز 8» استفاده کنید. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند تا فایل خود را به نسخه قبلی آن بازگردانی کنید. برای این کار در هر پوشه، برای دسترسی سریع به File History می‌توانید از سه دکمه پایین صفحه استفاده کنید. این دکمه‌ها امکان بازگردانی فایل انتخابی را فراهم می‌کنند

 

9. پیش‌نمایش پشتیبان فایل‌ها

فایل‌های Backup یا پشتیبان برخی فایل‌ها که توسط قابلیت File History فراهم شده است، به صورت تصاویر کوچک نمایش داده می‌شود. کافی است آیکن آن‌ها را انتخاب نمایید تا محتویات آن‌ها قابل مشاهده شود.

 

10. افزودن برنامه‌های دیگر به صفحه آغازین نمایه Metro

شما می‌توانید علاوه بر برنامه‌هایی نظیر Weather و News، برنامه‌های دیگری را نیز به صفحه آغازین نمایه Metro اضافه کنید. برای این کار کافی است نام برنامه را جستجو کرده و پس از نمایش نتایج جستجو بر روی آن راست‌کلیک نموده و Pin را انتخاب نمایید. برای این که این برنامه از این قسمت حذف شود، می‌توانید مجدد راست‌کلیک کرده و Unpin را انتخاب نمایید.

 



شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, :: 21:54 ::  نويسنده : مجتبي جباربيگي

آموزش هشت شوخی بامزه کامپیوتری

آیا تاکنون تلاش کرده اید با استفاده از کامپیوتر، دوستان خود را سرگرم کرده و کمی با آنها شوخی کنید؟ در اینجا تلاش شده است با اندک دانش کامپیوتری، شوخی‌های ساده و جذاب تکنولوژیکی را برایتان گردآوری کنیم تا لحظات خود و دوستانتان را با آن پر کنید. ولی قول بدهید همه شوخی‌ها را یکجا روی کامپیوتر دوستتان اعمال نکرده و پیش از آنکه دوستتان دست به خود کشی بزند، شوخی‌ها را پایان دهید.
 
آموزش هشت شوخی بامزه کامپیوتری www.taknaz.ir


آیکون‌های دسکتاپ را ناپدید کنید تا دوستتان کمی نگران شود
1-disapear-desktop
این شوخی بسیار ساده است و برای انجام آن فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارید. زمانی که ماوس کامپیوتر دوستتان به دست شما افتاد، بدون اینکه کسی متوجه شود، روی Desktop کلیک راست کرده و با استفاده از گزینه View تیک مربوط به Show Desktop Icons را بردارید تا همه آیکن‌های روی دسکتاپ ناپدید شوند. همه چیز برای سرکار گذاشتن دوستتان آماده است. با این کار دوست شما تصور می کند که تمام فایل‌های روی دستکتاپ حذف شده است.


حالت کنتراست زیاد را فعال کنید
2-high-contrast-mode
با فعال کردن گزینه "High Contrast Mode" از طریق یک میانبر ساده باعث می‌شوید که بعضی از رنگ‌ها معکوس شود ( این حالت برای بهتر دیده شدن مطالب در نمایشگر کاربرد دارد). تنها لازم است کلید Shift را نگاه داشته و کلیدAlt و PrtScr را نیز به همراه آن بفشارید تا این حالت فعال شود. اگر پیغامی مشابه تصویر بالا روی صفحه ظاهر شد، دکمه Yes را کلیک کرده و کمی منتظر بمانید.

از همین سه کلید می‌توانید برای بازگشت به حالت اول استفاده کنید. درست به همین سادگی. نگاه کردن چهره دوستانتان در این حالت جالب است.


تغییر جهت صفحه نمایش
3-change-screen-oriation
به Control Panel ویندوز مراجعه کنید. در قسمت بالا سمت راست درست همان قسمتی که گزینه View by وجود دارد گزینه large icons را انتخاب کنید؛ توجه داشته باشید که این گزینه به صورت پیش فرض بر روی Categories تنظیم شده است. حالا بر روی آیکن Display کلیک کنید. از انتخاب‌های موجود در سمت چپ، گزینه Change display settings را انتخاب کرده و در صفحه ای که باز می‌شود از منوی آبشاری Orientation، گزینه سومLandscape (flipped) را انتخاب نمایید و در حالی که نمایشگرتان تصاویر را بر عکس نشان می‌دهد، گزینه Keep Changes را کلیک کنید.

جالب ترین قسمت این شوخی زمانی است که دوست شما برای بازگرداندن نمایشگرش به حالت اول کلی به زحمت و تغلا می‌افتد. خواهشا اگر به ادامه دوستیتان فکر می‌کنید به تلاش‌های دوستتان بلند بلند نخندید که اصلا امر پسندیده ای نیست ما فقط قصد داریم با او کمی شوخی با مزه ( البته دوستتان می‌گوید چه شوخی بی مزه ای) کنیم.


اشاره گر ماوس را تغییر دهید
4-change-mouse-pointer
تغییر چهره اشاره گر موس یک ترفند ظریف ولی موثر است. باز هم به سراغ Control Panel بروید و در آنجا آیکن Mouse را انتخاب کنید، سپس از زبانه‌های بالا سراغ Pointers بروید. حالا گزینه‌های متفاوتی برای تغییره چهره اشاره گر ماوس پیشاروی شماست. اگر از ما نظر بخواهید آیکن Busy را به شما پیشنهاد می‌دهیم که بسیار تأثیر گذار خواهد بود. امتحانش کنید.


تنظیمات مربوط به صرفه جویی انرژی Power-Saving رادست‌کاری کنید
5-power-saving-setting
یکی دیگر از شوخی‌های با نمک و زیرکانه تغییر در تنظیمات مربوط به صرفه جویی انرژی در کامپیوتر قربانی است. این دست کاری منجر به بروز رفتارهایی نا معمول از کامپیوتر می‌شود که برای دوستتان می‌تواند آزاردهنده و نامأنوس باشد. یکی از بهترین خرابکاری‌های این بخش می‌تواند تغییر در زمان انتظار کامپیوتر برای رفتن به حالت خوابSleep باشد که می‌توانید آن زمان را به یک دقیقه کاهش دهید. بدین منظور آیکن Power Options را از Control Panel انتخاب کرده سپس در سمت چپ به سراغ Change when the computer sleeps رفته و تمام انتخاب‌ها را روی یک دقیقه تنظیم کنید. در این صورت قربانی شما مدام در حال بیدار کردن دستگاه خود از حالت هایبرنیت یا Sleep است و تا چند لحظه از کامپیوترش غافل می‌شود دوباره باید برای بیدار کردن آن مدتی به انتظار بنشیند. خواهشا از او نخواهید آنچه را که بعد از شنیدن نحوه این شوخی نثارتان می‌کند به ما نسبت دهد.

اگر تا اینجای کار همه این شوخی‌ها را بر روی کامپیوتر دوستتان اعمال کرده اید، لطفا ادامه مقاله را مطالعه نکنید. چراکه ممکن است منجر به درگیری فیزیکی شود.


صداهای پیشفرض را تغییر دهید
6-change-defult-sound
عوض کردن صداهای پیش فرض کامپیوتر، چند دقیقه ای از وقت شما را خواهد گرفت ولی ارزش انجام آن را دارد. در Control Panel آیکن Sound و سپس زبانه Sounds را انتخاب کنید. در منوی Program Events تلاش کنید غیر معمول ترین و گوش خراشترین ترین صداها را برای بخش‌های متفاوت انتخاب کنید. البته نگاهتان به دوستتان و زمان باشد که متوجه فعالیت‌های تخریبی شما نشود. صداهای Error ، logoff و fail انتخاب‌های خوبی می‌توانند باشند. حالا صدای کامپیوتر را تا آخرین حد زیاد کنید و منتظر شوید که دوستتان هنگام آتش کردن کامپیوتر با چه صداهای گوشخراشی مواجه می‌شود. احتمالا اگر شما هم بلند بلند و گوشخراشانه بخندید، شما را از الطافش بی‌نصیب نخواهد گذاشت.


مقداری نوشته به نمایشگر ساعت اضافه کنید
7-text-in-clock-display
ریسک این شوخی کمی بالا است زیرا باید مطمئن باشید که دوستتان برای لحظاتی غیب خواهد بود و شما فرصت کافی برای پیاده سازی نقشه خود را خواهید داشت.

اضافه کردن مقداری متن به نمایشگر ساعت و تاریخ می‌تواند در نهایت موجب تحسین و تمجید قربانیتان از شما را فراهم کند.

مطابق شوخی‌های پیشین ابتدا به سراغ Control Panel رفته و در آنجا به دنبال گزینه Region and Language بگردید و آن را انتخاب کنید. در زبانه Formats آیکن Additional settings که در پایین صفحه قرار دارد را کلیک نمایید. حالا به سراغ زبانه Time رفته و در کادر Long time عبارت tt را تایپ کنید. سپس در کادر AM symbol و PM symbol هر نوشته ای که می‌خواهید دوستتان صبح و بعد از ظهر مشاهده کند، را خیلی راحت برای اون تایپ کنید. و در نهایت با زدن OK انجام نقشه را به پایان رسانید. حالا نوشته مورد نظر شما بالای قسمت تاریخ درست جایی که زمان نشان داده می‌شود قابل مشاهده است. البته احتمالا مدت زمانی طول می‌کشد تا دوستتان متوجه این تغییر شود ولی به هر حال هر زمان که متوجه شود برایش بسیار تعجب برانگیز خواهد بود و احتمالا از شما سوال می‌کند که این متن چگونه به آنجا رفته است و شما هم که مثلا خدای کامپیوتر و از خوانندگان زومیت هستید با یک سری عملیات فوق سری و پیشرفته این راز را برملا می‌کنید.


یک برنامه را به شکلی تنظیم کنید که هر 5 دقیقه روی اعصاب دوستتان برود
8-schedule-program-to-every-minute
حالا زمان آن رسیده است که شوخی نهایی را درست بر روی فرکانس اعصاب هدفتان تنظیم کنید. این شوخی قدرتمند ترین و در عین حال مخرب ترین ابزار برای داشتن لحظات خوش بیشتر با دوستانتان است. (البته اگر منجر به خودکشی دوستتان نشود).

در کسری از ثانیه به سراغ Control Panel رفته و گزینه پیشرفته Administrative Tools را انتخاب کنید. حالا دو بار بر روی Task Scheduler کلیک کنید و سپس کلیک بر روی منوی Action، گزینه Create task را انتخاب کنید.

برای تسک خود نامی را برگزینید و در ادامه در زبانه Triggers بر روی New کلیک کرده و تلاش کنید در پایین صفحه Advanced settings را پیدا کنید. حالا کادری که در آن نوشته است Repeat task every... را تیک بزنید. از منوی آبشاری آن مدت زمان 5 دقیقه را انتخاب کنید و در نهایت OK را فشار دهید. بعد از کارها به زبانه Actions رفته و New را انتخاب کنید. منوی آبشاری باید بر روی Start a program تنظیم شده باشد. پس دست به این گزینه دیگر نزنید و تلاش کنید برنامه ای که می‌خواهید هر 5 دقیقه اجرا شود را انتخاب یا browse کنید. با زدن OK و باز هم OK این ترفند هم به پایان می‌رسد. حالا زمانی است که تداخل فرکانس‌ها رخ می‌دهد. اعصاب دوستتان به شدت خط خطی شده و نمی فهمد که مشکل از کجاست. بله درست حدس زدید شما باز می‌توانید همانند یک فرشته نجات به کمک دوستتان بشتابید و سواد کامپیوتریتان را به رخ بکشانید.



آموزش پاک کردن ویروس های مخفی با تنظیم ویندوز

آموزش پاک کردن ویروس های مخفی با تنظیم ویندوز  www.taknaz.ir
 
 
ویروس های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهم ترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند! همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروس ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل های حفاظت شده سیستم عامل در می آورند و بدین صورت خود را مخفی می کنند تا از چنگ آنتی ویروس ها در امان باشند. اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید! بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید!

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایل های حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید.

برای این کار:

1- به My computer بروید و در Toolbar گزینه Tools را انتخاب کنید.

2- در منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب نمایید.

3- سپس به سر برگ Veiw بروید.

4- در بخش Hidden files and folders تنظیمات زیر را اعمال کنید:

الف- گزینه Show hidden files and folders را انتخاب کنید زیرا اکثر ویروس ها Hidden هستند.

ب- تیک گزینه Hide extensions for known file types را برای نمایش پسوند فایل ها بردارید (پسوند ویروس ها اکثرا exe می باشد)

ج- تیک گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را برای نمایش فایل های حفاظت شده سیستمی بردارید و با اخطاری که می دهد موافقت کنید.

5- سپس Ok را بزنید و از Toolbarخارج شوید.

6- کار تمام است! حالا با خیال راحت با یک آنتی ویروس آپدیت شده ( ترجیحا Nod32 یا Kaspersky ) کل هارد دیسک ، فلش و حافظه های جانبی خود را اسکن کنید تا سیستم خود را از شر این ویروس های مخفی و هوشمند به طور کامل پاک کنید! ضمنا پس از پایان اسکن و یافتن و پاک کردن ویروس ها دوباره تنظیمات قبلی را به حالت اول برگردانید.



شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, :: 21:51 ::  نويسنده : مجتبي جباربيگي

قابلیت های جالب وسیله ای به نام فلش USB


قابلیت های جالب وسیله ای به نام فلش USB www.taknaz.ir

 


اگر تابه حال از حافظه های فلش تنها برای ذخیره سازی اطلاعات و به عنوان یک انبار دیجیتال استفاده می کردید، سخت در اشتباهید. این ابزار بندانگشتی کارکردهای مفید دیگری هم دارد که نباید از آنها غفلت کنید. این ابزار، امکانات و توانمندی های جالبی دارد که در این مطلب  به برخی از آنها اشاره می کنیم.

1. اجرای نسخه های پرتابل برنامه های مختلف

حافظه های فلش در کنار ذخیره سازی انواع اطلاعات برای اجرای نسخه های پرتابل یا قابل حمل برنامه های مختلف هم قابل استفاده هستند. برنامه هایی که نیاز به نصب ندارند و تنها با یک کلیک از روی حافظه های فلش اجرا می شوند. یکی از انواع این برنامه ها که بسیار کاربردی است اوپن آفیس نام دارد. این برنامه تمامی امکانات برنامه آفیس مایکروسافت را در خود دارد. همچنین نباید از نسخه های پرتابل مرورگرهایی مانند فایرفاکس و تاندربرد غفلت کرد که به ترتیب برای مرور وب و تبادل ایمیل به کار می روند. وقتی امکانات مجموعه آفیس با این دو برنامه ترکیب شود، بخش اعظم نیازهای اداری و تجاری هم رفع می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های پرتابل قابل نصب روی حافظه های فلش می توانید به آدرس PortableApps.com مراجعه کنید.


2. راه اندازی سیستم عامل

از حافظه های فلش برای راه اندازی یک سیستم عامل کامل با تمامی امکاناتش هم می توان استفاده کرد. این کار در مورد سیستم عامل های ویندوز و لینوکس بدون مشکل خاصی ممکن است. هر چند امکانات نسخه های پرتابل این سیستم عامل ها تفاوت هایی با نسخه های عادیشان دارد. اطلاعات بیشتر در این زمینه در سایت های تخصصی فن آوری و با انجام یک جست وجوی ساده در دسترس است.


3. اتصال به شبکه های بی سیم

اگر یک شبکه بی سیم دارید می توانید با استفاده از تنظیمات مربوط به شبکه بی سیم در ویندوز پیکربندی مناسب را برای اتصال حافظه فلش خود به این شبکه انجام دهید. با این کار می توان حافظه فلش را برای اتصال رایانه ها، چاپگرها و دیگر وسایل جانبی به یک شبکه بی سیم مورد استفاده قرار داد.


4. تنظیم مجدد کلمه عبور

اگر کلمه عبور خود در ویندوز را فراموش کنید حتما به مشکل برمی خورید. راه حل این مسئله آن است که اطلاعات ضروری در این زمینه را ذخیره کنید تا در صورت فراموشی یا هر مشکل دیگری به سرعت به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشید. در گذشته این اطلاعات روی فلاپی دیسک ها ذخیره می شد، اما امروزه با استفاده از حافظه های فلش هم می توان این اطلاعات را ذخیره کرده و در صورت لزوم آنها را اجرا کرد.


5. ارتقای عملکرد سیستم

با استفاده از حافظه فلش می توان عملکرد ویندوزهای ویستا و ۷ را ارتقا داد. فن آوری ReadyBoost به منظور افزایش سرعت ویندوز از طریق حافظه های فلش ابداع شده است. این فناوری از فضای خالی موجود در حافظه فلش به عنوان حافظه اضافی کمکی برای افزایش ظرفیت حافظهCache هارد دیسک رایانه استفاده می کند. از آنجایی که سرعت حافظه های فلش از حافظه های سنتی مغناطیسی بیشتر است، استفاده از آنها در این زمینه سرعت سیستم و عملکرد آن را ارتقا می دهد. دستور العمل های مربوط به این کارکرد حافظه های فلش از طریق بخش کمک یا Help ویندوز در دسترس است.


6. مدیریت انتقال اطلاعات

اگر از ویندوز XP استفاده می کنید می توانید برای بهبود و مدیریت بهینه انتقال اطلاعات از USB Flash Drive Manager مایکروسافت استفاده کنید. بعد از نصب این برنامه کپی کردن فایل، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات کل حافظه فلش یا هارد دیسک، تغییر برچسب درایو و حتی ایجاد فایل Autorun راحت تر می شود.


7. تبدیل به MP3 Player

حافظه های فلش را با اعمال اندکی تغییرات می توان به عنوان ابزاری برای گوش کردن به فایل های mp۳ به کار برد. با اینکار در وقت و هزینه کاربر نیز صرفه جویی می شود. برای اینکار کافیست فایل های موسیقی خود را روی حافظه فلش کپی کنید و آن را به رایانه متصل کنید. سپس نرم افزار Windows Media Player را اجرا کرده و فهرستی از قطعات موسیقی مورد علاقه تان را با استفاده از امکانات این نرم افزار ایجاد کنید.


8. حفاظت از اطلاعات حساس با رمزگذاری

اگر از حافظه فلش خود برای انتقال و نگهداری اطلاعات حساس و محرمانه استفاده می کنید، قادر خواهید بود برای آن کلمه عبور تعیین کنید تا هر کسی نتواند به محتوای آن دسترسی پیدا کند. Rohos Mini Drive از جمله ابزارهای امنیتی است که با استفاده از آن می توانید یک بخش یا پارتیشن حفاظت شده روی حافظه فلش ایجاد کرده و سپس برای آن کلمه عبور در نظر بگیرید. با این کار امنیت اطلاعات خود را تضمین کرده اید.


9. مدیریت وب سایت

با استفاده از حافظه های فلش حتی می توان وب سایت های مورد نظر را مدیریت کرد. اگر شما ادمین یک سایت هستید می توانید با استفاده از برنامه Server۲Go، انواع وب سرورهایی که از Apache، PHP، MySQL، Perl پشتیبانی می کنند را مدیریت کنید. نسخه پرتابل این برنامه به راحتی و با یک کلیک روی حافظه های فلش قابل استفاده است. این برنامه که با همه نسخه های ویندوز سازگار است، از اکثر مرورگرهای اینترنتی هم پشتیبانی می کند.


10. قفل کردن رایانه

برنامه پرتابل Predator برای قفل کردن رایانه ها با استفاده از حافظه های فلش قابل استفاده است. این برنامه کم حجم و کاربردی حافظه فلش را به یک کلید مطمئن مبدل می کند. با نصب این برنامه اگر حافظه فلش به رایانه متصل باشد، همه چیز به طور عادی کار خواهد کرد، در غیر این صورت و به محض برداشتن حافظه فلش رایانه قفل خواهد شد و حتی صفحه کلید و موس هم از کار می افتند و نمایشگر هم سیاه می شود.

 



پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, :: 20:15 ::  نويسنده : مجتبي جباربيگي

 

 

 

اجرای همزمان چندین فایل در KMPlayer
amir715 می‌نویسد:

در صورتی که از نرم‌افزار KMPlayer برای اجرای فایل‌های صوتی و تصویری خود استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که به وسیله‌ی این نرم‌افزار تنها امکان اجرای یک فایل در آنِ واحد وجود دارد. بدین معنی که اگر یک فایل در حال اجرا باشد و اقدام به باز کردن یک فایل دیگر توسط این نرم‌افزار کنید، اجرای فایل قبلی متوقف شده و فایل جدید اجرا می‌شود. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی اجرای اجرای همزمان چندین فایل در KMPlayer بپردازیم.
ادامه این ترفند بازدیدها:149 ترفند نرم افزار دیروز, 23:53
 
 

 

تبدیل واحدها به وسیله‌ی موتور جستجوی گوگل
black-fish می‌نویسد:

به وسیله‌ی موتور جستجوی گوگل می‌توان تقریباً تمامی واحدهای اندازه‌گیری شناخته شده را به یکدیگر تبدیل کرد. دما، طول، وزن، سرعت، صدا، مساحت، سوخت، زمان و حجم دیجیتال این واحدها هستند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.
ادامه این ترفند بازدیدها:195 ترفند گوگل 6 فروردين 1392
 
 

 

ورود همزمان با دو حساب کاربری در Skype
ZzBb می‌نویسد:

در صورتی که از نرم‌افزار پیام‌رسان Skype استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که در محیط این نرم‌افزار تنها می‌توان در آنِ واحد با یک حساب کاربری وارد شد و برای ورود با حساب کاربری دیگر بایستی از حساب کاربری اول خارج شده و سپس با حساب کاربری دوم وارد شوید. اما با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما معرفی می‌کنیم می‌توانید بدون نیاز به نرم‌افزار جانبی خاصی به طور همزمان از دو حساب کاربری خود بر روی Skype استفاده کنید.
ادامه این ترفند بازدیدها:305 ترفند نرم افزار 5 فروردين 1392
 
 

 

غیرفعال کردن اطلاع‌رسانی‌های به‌روزرسانی ویندوز توسط آنتی ویروس ESET NOD32
Kasra می‌نویسد:

در صورتی که از آنتی ویروس ESET NOD32 بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید، اگر به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز موجود باشد آنتی ویروس این موضوع را از طریق نمایش پیام‌هایی اطلاع‌رسانی می‌کند. حتی اگر تنظیمات Update ویندوز را طوری تنظیم کرده باشید نیاز به اطلاع‌رسانی نباشد. در این ترفند به نحوه‌ی غیرفعال کردن اطلاع‌رسانی‌های به‌روزرسانی ویندوز توسط آنتی ویروس ESET NOD32 خواهیم پرداخت.
ادامه این ترفند بازدیدها:407 ترفند نرم افزار 4 فروردين 1392
 
 

 

مخفی‌سازی نتایج ناخواسته از لیست نتایج گوگل در مرورگر فایرفاکس
Kasra می‌نویسد:

هنگامی که در موتور جستجوی گوگل عبارتی را جستجو می‌کنید همواره در لیست نتایج با سایت‌هایی روبرو می‌شوید که به صورت ناخواسته در این لیست قرار گرفته‌اند. اینگونه سایت‌ها که اغلب محتوای تبلیغاتی دارند با استفاده از الگوریتم‌های خاص خود را در لیست نتایج گوگل جای می‌دهند و تنها باعث گمراهی کاربر می‌شوند، چرا که پس از باز شدن سایت متوجه می‌شوید که هیچ ارتباطی با موضوع مورد جستجوی شما ندارند. در گذشته در این ترفند به معرفی روشی برای نابودی این غدد سرطانی موجود در لیست نتایج گوگل پرداخته بودیم. اما در حال حاضر این روش جوابگو نیست. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی مخفی‌سازی نتایج ناخواسته از لیست نتایج گوگل در مرورگر فایرفاکس بپردازیم. با استفاده از این ترفند می‌تونید سایت‌های مورد نظر خود را به لیست سیاه اضافه کنید تا دیگر در لیست نتایج گوگل نمایش داده نشوند.
ادامه این ترفند بازدیدها:468 ترفند مرورگر, ترفند گوگل 3 فروردين 1392
 
 

 

باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز 7!
ALI-ST می‌نویسد:

با وجود این که ویندوز 8 عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز 7 به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای 7 نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز 7 بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد!
ادامه این ترفند بازدیدها:1043 ترفند ویندوز 7 2 فروردين 1392
 
 

 

نمایش پیغام اطلاع‌رسانی به‌روزرسانی جدید در نوار تسک‌بار ویندوز 8
Kasra می‌نویسد:

یکی از تغییراتی که مایکروسافت در ویندوز 8 اعمال کرده است، عدم نمایش پیغام اطلاع‌رسانی به‌روزرسانی جدید ویندوز در نوار تسک‌بار است. در ویندوزهای قبلی نظیر ویندوز 7 با فعال‌سازی گزینه‌ی Check for updates but let me choose whether to download and install them در قسمت تنظیمات Update ویندوز، در صورت ارائه‌ی به‌روزرسانی جدید این موضوع در نوار تسک‌بار و در قسمت System Tray اطلاع‌رسانی می‌شد. اما در ویندوز 8 این چنین نیست و در صورت وجود به‌روزرسانی جدید این موضوع تنها در پنجره‌ی ورود به ویندوز نمایش داده می‌شود. این نوع تغییر در ویندوز مقداری عجیب است چرا که ممکن است مدت زمان طولانی ویندوز Restart نشود و بدین ترتیب کاربر از به‌روزرسانی ویندوز بی‌اطلاع باقی می‌ماند. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی بازگردانی این قابلیت در ویندوز 8 بپردازیم.
ادامه این ترفند بازدیدها:494 ترفند ویندوز 8 1 فروردين 1392
 
 

 

تبدیل همزمان چند واحد ارزی به یکدیگر به وسیله‌ی گوگل
vahidlp می‌نویسد:

در گذشته در این ترفند به نحوه‌ی تبدیل واحدهای ارزی به یکدیگر به وسیله‌ی گوگل پرداخته بودیم. حال قصد داریم در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار به صورت چندگانه و همزمان بپردازیم. به عنوان مثال قصد داریم بدانیم جمع 2 دلار و 3 پوند در واحد یورو چقدر خواهد شد.
ادامه این ترفند بازدیدها:497 ترفند گوگل 30 اسفند 1391
 

 

جایگزینی برای وارد کردن دستورات CMD در ویندوز
Kasra می‌نویسد:

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ساده اما کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به باز نمودن Command Prompt ویندوز دستورات موجود در آن را اجرا کنید. این ترفند در ویندوزهای 7 و 8 قابل اجراست.
ادامه این ترفند بازدیدها:710 ترفند CMD 29 اسفند 1391
 
 

 

مشاهده‌ی میزان مصرف CPU به صورت زنده توسط CMD
Kasra می‌نویسد:

برای مشاهده‌ی میزان فضای اشغال شده از CPU می‌توان از Task Manager ویندوز استفاده کرد. در پنجره‌ی CPU Usage ،Task Manager بر حسب درصد نمایش داده می‌شود. اما مشاهده‌ی میزان فضای مصرفی CPU در Task Manager با محدودیت‌هایی روبرو است. جالب است بدانید که با استفاده از Command Prompt ویندوز می‌توانید اطلاعات مربوط به میزان مصرف CPU را به طور دقیق و ثانیه‌به‌ثانیه دنبال کرده و این اطلاعات را ضبط کرده و حتی به طور مستقیم در قالب یک فایل اکسل نیز ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.
ادامه این ترفند بازدیدها:851 ترفند CMD 28 اسفند 1391
 
  •  

 

وارد کردن اطلاعات یکسان در چند سلول انتخاب شده در اکسل به صورت همزمان
Kasra می‌نویسد:

فرض کنید در نرم‌افزار Microsoft Excel قصد دارید اطلاعات موجود در چند سلول با محتویات مختلف را به طور همزمان تغییر دهید و یک عبارت جدید را جایگزین همه‌ی آن‌ها کنید. شما برای انجام این کار چه خواهید کرد؟ در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی انجام صحیح این کار به صورت سریع و اصولی بپردازیم.
ادامه این ترفند بازدیدها:472 ترفند آفیس 27 اسفند 1391
 

 

بازگردانی منوی قدیمی به فایرفاکس
Kasra می‌نویسد:

در نسخه‌های جدید فایرفاکس با کلیک بر روی دکمه‌ی نارنجی‌رنگ Firefox منویی شامل دو ستون نمایش داده می‌شود که دارای گزینه‌های مختلفی است. در صورتی که ترجیح می‌دهید همانند نسخه‌های قدیمی فایرفاکس یک منوی سنتی و جمع‌وجور تنها شامل گزینه‌های ضروری در اختیار داشته باشید در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.
ادامه این ترفند بازدیدها:365 ترفند مرورگر 26 اسفند 1391
 
 

 

نمایش خودکار منو بعد از انتخاب متن در فایرفاکس
Kasra می‌نویسد:

در مرورگرهای اینترنتی انتخاب یک تکه از متن توسط ماوس معمولاً با یک هدف مشخص انجام می‌شود. این کار معمولاً با برای Copy کردن متن انجام می‌شود و یا جستجوی مستقیم متن در موتورهای جستجو. طبیعتاً برای انجام این عملیات بایستی بعد از انتخاب متن کلیک راست ماوس را نیز فشار دهید و گزینه‌ی مد نظر را از منوی راست کلیک انتخاب کنید. با استفاده از این ترفند می‌توانید کاری کنید تا بلافاصله بعد از انتخاب یک تکه از متن، منویی شامل گزینه‌های Copy و یا جستجوی متن در موتورهای جستجوی مختلف نمایان شود. با این کار دیگر از راست کلیک بی‌نیاز خواهید شد. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.
ادامه این ترفند بازدیدها:354 ترفند مرورگر 25 اسفند 1391
 
 

 

اجرای اپلیکیشن‌های ویندوز 8 در محیط پنجره‌های دسکتاپی
Kasra می‌نویسد:

همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن‌های ویندوز که در محیط Modern UI اجرا می‌شوند تفاوت‌های فراوانی با پنجره‌های معمولِ دسکتاپی دارند. یکی از این تفاوت‌ها اجرای اپلیکیشن‌ها در حالت تمام صفحه و نداشتن گزینه‌های بستن، کوچک‌سازی و کمینه یا بیشینه ساختن پنجره است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی آسان برای اجرای اپلیکیشن‌های ویندوز 8 در محیط پنجره‌های دسکتاپی بپردازیم. به طوری که می‌توانید اپلیکیشن‌های ویندوز 8 را با همان حال و هوای محیط دسکتاپ تجربه کنید.


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

گرحنجره هاي سابقون خاموش است خون جگر بسيجيان در جوش است تاهست بسيج و حضرت خامنه اي اي پير جماران علمت بر دوش است
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود مداحي و آدرس boriya.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 219
بازدید کل : 171185
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1